Saturday, January 1, 2011

Kelas Komputer

Biro Pelajaran JKKK Kampung Perah yang diketuai oleh En. Mohamad Fadli bin Harun telah mengadakan kelas komputer - asas MS Word 2007 dan Pengenalan Internet kepada murid-murid berumur 6 tahun untuk memahirkan mereka dengan asas-asas komputer sebelum mereka melangkah ke tingkatan satu. Ianya juga sebagai pengisian cuti sekolah bagi mengelakkan mereka melakukan perkara yang tidak berfaedah.

Kelas ini hanya melibatkan 6 orang murid memandangkan terdapat kekangan bilangan komputer/laptop yang boleh digunakan. Ini kerana kelas komputer tidak hanya melibatkan teori semata-mata, tetapi yang lebih penting adalah amalinya. Sekiranya jumlah murid ramai, kemungkinan besar murid tidak akan dapat mempraktikkan amali yang telah dipelajari.

Kelas yang diadakan setiap malam Isnin di rumah ketua biro pelajaran bermula jam 8 malam sehingga 9.30 malam dan akan berterusan sehingga berakhirnya cuti penggal persekolahan 2010. InsyaAllah kelas seperti ini akan diteruskan dan diperluaskan pada masa-masa akan datang.

Nota yang disediakan sebagai panduan


Menjalankan amali















Tekun mengikuti pelajaran

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...