Sunday, March 27, 2011

Gotong Royong Kampung Perah Kali ke 2 (2011)

Gotong royong menebas dan mesin rumput di sepanjang Kampung Perah telah diadakan pada 27 Mac 2011. Gotong royong kali kedua bagi tahun 2011 telah disertai oleh lebih 40 orang dari kalangan dewasa, belia, dan wanita Kampung Perah.

Bermula pada jam 8.30 pagi dengan berkumpul di Masjid Al-Wahidah Kampung Perah. Selepas mencatatkan nama di dalam buku kehadiran, peserta di bahagikan kepada 3 kumpulan untuk melicinkan dan memudahkan penyelarasan kerja.



Kumpulan pertama membersihkan kawasan Masjid Al-Wahidah. Kumpulan kedua mengambil tempat memesin dan menebas di sepanjang jalan dari kawasan masjid sehingga ke Pasir Buaya, sementara kumpulan ketiga melakukan kerja pembersihan di jalan ke Simpang Perah.

Kerja-kerja gotong royong dapat diselesaikan pada jam 11 pagi hasil komitmen dan kerjasama semua. Terima kasih diucapkan. Dicadangkan gotong royong membersihkan kampung akan diadakan pada setiap bulan. Di harapkan lebih ramai penduduk kampung akan tambil menyumbang tenaga dan keringat. MUAFAKAT MEMBAWA BERKAT.

Gambar-gambar GOTONG ROYONG KALI KE-2 (2011)



nama-nama yang hadir

nama-nama yang hadir- sambungan




Muafakat Membawa Berkat




berehat melepaskan lelah

Pemuda/Belia yang turut membantu

Penat, tapi maintain...

Tok Ketua sedang mengatur strategi untuk melicinkan gotong royong

Bergerak ke tempat yang telah ditetapkan





membersihkan jalan ke padang bola




Puas, selepas selesai gotong royong



















No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...